1 januari 2011

Nytt år nya rutiner

Små portioner och motion
Det är nyckelorden som fungerar just nu. Har promenerat till jobbet under veckan som gått och har kommit fram till att jag måste börja göra det ganska regelbundet igen, trots snö och kyla. Gick ca 1h om dagen till och från jobbet förut innan vintern kom, och det har verkligen gjort en skillnad nu när jag inte gör det längre, både på vikten och konditionen.

Försöker sluta med mina JÄTTE portioner som jag äter och sen mår illa av. Det är ju ett litet mindgame det där, att inse vad kroppen behöver - och inte bara är sugen på. Det går hyffsat bra, hade varit lättare om man inte varit så matglad ;)  Jag är expert på att äta bara för att det är gott. Men nu äter jag små portioner flera gånger om dagen istället för ett JÄTTE lass en gång om dagen. Och inget mjukt bröd... Knäckebröd med smarriga pålägg is the shit just nu.
(räkost, mackrill,leverpastej med gurka osv...) Its all good!


Gott Nytt År !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar