2 januari 2011

Kärlek är inte nyttigt alltid.

Nej... Ikväll är kärlek inte nyttigt.
Kände suget så här på kvällen och var tvungen att ge efter för begäret... Så jag gjorde mina favorit pannkakor på det viset jag lärde mig i Grekland i somras - Som crepes!

Cafe sugar corner - Love at first sight.



Fyllda pannkakor
Min favorit variant:

-Mörk choklad
- Kokos
- Vit choklad

HOW TO DO IT ?
Man steker först ena sidan som vanlig i stekpannan, när du vänder på pannkakan strör du på valfritt innehåll på ena halvan. (Om det är choklad så låt den smälta) Låt pannkakan stekas klart och vik sedan ihop den på mitten. Voila! Klar att ätas :)


Förslag på goda innehåll att fylla pannkakan med:
  • Hackade nötter och nutella
  • Hallon
  • Vaniljkräm med choklad,banan och kokos
  • Skivade äpplebitar med kanel och socker.
  • Bananskivor med nutella 
  • Jordgubbar med mörk och vit choklad
Mixa som du vill... Men det är farligt gott och beroendeframkallande när man väl börjat ;)



God Natt :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar