3 januari 2011

En ängel.


Vi fick låna en ängel.


Jag ska berätta en hemlighet.

Jag vet att änglar finns. Jag såg henne. Det var flera år sen nu. Jag vände mig om och såg henne i dörröppningen, hon svepte förbi nästan osynlig, oklar, men vacker. Jag vet att det var hon. Jag bara visste, även om ansiktet försvann fort. Sen den dagen vet jag att hon finns här, hela tiden. Jag brukar prata med henne, både högt och i tystnad. Hon lyssnar alltid, när ingen annan gör. Hon är min ängel.

Ikväll tänker jag på dig Moster. På cancer. På hur ont det skadar människor. Hur orättvist det är.
Tårarna på kinden är för dig, och alla som drabbas.

Ikväll skickar jag min skyddsängel till någon som behöver henne mer,
till någon som ska kämpa striden. Någon som är alldeles för liten.


Svartvinbärssaft, igelkottar och fräknar.
- Jag kommer aldrig glömma dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar