17 oktober 2010

Svenska hjältar i strid

Idag går tankarna till Camp Northern Lights alla soldater, Kenneth Wallin och hans familj. 22-årige Kenneth Wallin blev den femte svenska soldaten som mist livet i Afghanistan. Ännu en stjärna är tänd på himlen.

Jag ser dem som hjältar, med livet som insats, och det gör ont i hjärtat när nyheterna meddelar att ytterligare en soldat har förlorat livet, och ytterligare en familj har förlorat sin son. Beskedet som alla familjer,nära och kära fruktar för varje dag som går.

Har skrivit förut om att jag vill till Afghanistan, sista tiden har jag varit inne på försvarsmaktens hemsida var och varannan dag... Och det här får mig bara att ännu mera vilja åka ner. - Varför? Undrar många. Jag träffade en soldat från Australien i somras när jag var i Grekland. Han hade precis tjänstgjort i Afghanistan och berättade historier för mig i hopp om att kunna avskräcka mig från att åka ner, och hans berättelser har verkligen satt spår i mitt huvud... Men...


Det finns två sorters rädslor enligt mig.
- Den man skapar själv av förväntningar
- Den inbyggda i kroppens försvar

Ibland måste man följa hjärtat, och sina drömmar.
Dags att ta reda på om det går...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar