16 oktober 2010

mindgames.

Im back, och blondare än någonsin. Jag har faktiskt haft lusten att skriva senaste tiden, det är mest orken som inte besvärat sig att dyka upp. Det är en utmaning om dagarna att hålla mig vaken, men istället för att utkämpa en strid som jag ändå är dömd att förlora, försöker jag att följa med kroppen, och inte ägna så mycket tid och tankar åt vad jag missar. Less negative thoughts...
Mindre tankar - mera göra.
Även om det jag gör är att sova på soffan oftast...


There are good days too.

Tillbaks på ruta 1 - 1 = 0.
Kan inte hjälpa att vara besviken på mig själv.
För en månad sen hände något, i huvudet - allt där är kemiskt för mig. För första gången fick jag en tanke som jag aldrig haft förut.
En tanke jag inte kan dela med någon, det vore inte rättvist helt enkelt. Men jag önskar jag kunde.

Den tanken blev till ett kryss, i den rutan jag så stolt aldrig kryssat i förut. Nu kryssade jag i den, med en slags lättnad...
Att inte bära "hemligheten" själv.
Men nu finns den där, inte bara i rutan, utan i huvudet, för alltid.
Ett kryss,en tanke, än så länge långt från handling.

God Natt, det är en lugn fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar