18 september 2010

past and future

Det som inte dödar dig, gör dig starkare.

Har aldrig varit mitt favorit uttryck, men jag antar att det är precis det som blivit av den närmsta tiden som gått. Jag är kackerlackan under skon som vägrar att dö...
Önskar att någon kunde sluta stampa på mig såklart, men det är så här mitt liv ser ut just nu och har gjort en längre tid, och jag får ta det därefter, en dag i taget. Jag klarar mig, det gör jag alltid.


Men allting leder till nya tankar, nya vägar i livet. Det är mycket sånt i huvudet nu. Vad vill jag egentligen att nästa steg ska vara? Hittills har jag gått och väntat på att det ska ramla ner i huvudet på mig, men det kommer inte att hända börjar jag inse...

Jag har tittat på försvarsmaktens hemsida mer och mer... Det är ett sätt att kunna åka och göra någon slags utomlandstjänst för att förbättra andra människors liv, istället för volontär som jag känner är otillräckligt om man inte är sjuksköterska,läkare osv. Har hittat en utbildning där, som man gör en uttagning till som fungerar likadant som att mönstra. Men jag är fortfarande inte säker.

Om du har en aning?
Let me know, im open for ideas. Just hit me in the head... :)


/Victoria

1 kommentar:

  1. Hej på dig! :) Jag vet inte om jag är rätt ute, men hade du skrivit något om kurdiska (sorani) på din gamla blogg?

    SvaraRadera