21 juni 2010

Fokusera.

God morgon.
Klockan är på tok för lite för att jag ska vara uppe, men jag har vaknat ändå. Jag har feber och är förkyld, känns väl mindre kul. Började igår men idag gör det ännu mer ont att svälja. Så idag blir det inget jobb för min del tyvärr. Men jag hoppas på att orka skriva lite på min bok som jag inte gjort på 3 veckor nu.

Tror att smällen hos neurologen på Karolinska för lika länge sedan sög mycket kraft av mig, efter det har det bara tagit stopp. Skulle kunna skylla på att man inte är hemma så att man kan sitta vid datorn och skriva - men allt är ju ett val. Men nu ska jag försöka ändra det.



Lägenhet i stan.
Ja eller närmare stan. Känns inte värt att spendera 5 000 i hyra för den här lägenheten, ända här ute, även om jag trivs i Väsby. Dessutom är den här lägenheten alldeles för stor för mig, 63kvm med en fult inglasad balkong på fel sida av huset när man ska sola. Nej jag vill flytta... Men det är lättare sagt än gjort.

Feberyra?
En tanke som lockar är också att bara sälja allt, säga upp allt och åka härifrån, någonstans lång bort och följa drömmarnas väg. Eller den väg jag känner för stunden. Bara leva utan att tänka för mycket på det alla små jobbiga detaljer i vardagen just nu. Jag är ju ung, jag borde resa. Jag borde vara careless and carefree.


Språkresa till Kuba eller Costa rica? Eller kanske bättra på franskan som legat på hyllan flera år...

Där skulle jag kunna spendera fritiden på stranden och skriva på min bok...Åh.

Feberyra eller inte, jag har iaf beställt hem en kurskatalog. :)



Jag fick nog lite hjälp att komma tillbaka på den här vägen efter den här helgen. Inspirerad och ifrågasatt. Tror dock inte att de vet det. Men Tack Linköpings Andreas och Ralph Lauren Nils.

Målinriktad är vad jag behöver bli. Verktygen finns ju redan där. Insikt. / Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar