20 mars 2010

Im not f*cking Superman.

Hjärta bytes ?
Trött på bultandet! Ständigt påmind. Jag blir så arg. Låt mig va!

Hela veckan har jag sagt att jag ska ringa neurologen i Lkpg för att kolla om de verkligen har skickat en remiss till någon av stockholms mottagningar... Inte klokt att dem kan ha glömt bort det, igen. Ska det ta flera år till ?

Jag har tänkt att ringa Carema vårdcentral för att få svar på blodproven, har ju inte hört någonting... Positivt - Negativt? Har jag en till ovanlig sjukdom eller måste vi börja om igen på nytt och leta efter fel?

Det är ju precis det här som jag INTE orkar pga mina sjukdomar - min energi räcker inte, den går till att jobba, duscha, tvätta, städa... Inte ens det orkar jag ju. När jag gör för mycket kommer det som jag tänker kalla "psykisk ohälsa" som kryddar på med några fysiska symptom.


Im not f*cking Superman.

Så jävla less på att försöka vara det.

RESPEKTERA SJUKDOMAR SOM INTE SYNS !

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHH

ARG ARG ARG ARG


JAG ÄR SÅ FÖRBANNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD

KAN INGENTING FUNGERA FÖR MIG MED SJUKVÅRDEN ?
HELVETE MED ALLT

JAG ÄR SÅ ARG.
Jag är ett vandrande fel.Om saker ändå fungerade, samverkade med varandra. Inte ens astma mediciner kan jag få utskrivna utan strul. Som att det vore knark? FAN. Det här är ju inte på riktigt.


Måste ta en promenad och vädra ur mig allting.
Behöver springa...


4 veckor kvar tills någon bryr sig om min hälsa igen,
bryr sig om hur JAG mår. Nedräkning sker... Fräls mig.

"Jag måste sätta ihop ett team för det här, om det är ok ?
Jag behöver nog hjälp att se över din sjukdomsbild
eftersom det är så mycket, jag har aldrig träffat någon
så här ung som tar så här mycket mediciner"


Säger Hon. Prova att leva med det?
Kan jag få ett team som lever mitt liv kanske?  :)
Nej. Man kör solo här. JAG GLIDER SOLO. Woho !
SLIDING THROUGH LIFE.  GLASSIGT VÄRRE !


Missförstå mig inte.
Jag mår bra idag. BLÅ. Arg är en bra känsla, så länge den inte går över till den andra skiten. Men idag känner jag mig stark. Arg är stark. Jag kan slå någon idag. Hårt. Skrika och skälla. Bita och rivas. Sparkas! Kasta sönder saker.

Jag behöver en boxningssäck. FÖR JAG ÄR ARG. Jag är så jävla arg.


Och jag svär hur mycket jag vill idag.
För det hjälper.

Håll för barnens öron.

//BitterF*ttan är här.

5 kommentarer:

  1. hypokondriker???? Börja undra... Ett skrik på uppmärksamhet?

    SvaraRadera
  2. Anonym - I wish.
    Jag erbjuder dig gärna att prova mina skor för en vecka,eller ger dig diverse läkarutlåtande?:)Klandrar ingen som tror det ändå,men världen är inte rättvis, det vet vi alla. Vissa har mer otur än andra helt enkelt. Uppmärksamhet finns andra sätt att få på,att lida av massa ovanliga sjukdomar som ingen förstår sig på skulle inte vara mitt första val då. Nae, då låter hypokondri lyxigt...

    SvaraRadera
  3. Kan lova dig att hypokondriker är det sista Vickan är. Inte undra på att världen ser ut som den gör med såna kommentarer som från dig. Tyder på stor okunskap. Sitter själv i rulle o får hela tiden pucko-frågor. Döm ingen utan att gå 100 mil i dennes skor. Men trösta dig, du skulle inte överleva 1 vecka i Vickans pjuck.
    MYCKET ARG MAMMA

    SvaraRadera
  4. Jag har hellre en sjukdom som går att se och ta på än någonting som ingen kan se eller förstå...

    Det är väldigt ensamt att leva med det och ännu ensammare när man har svårt att antingen förklara för någon eller förklara för sig själv... Och livet är redan många gånger ensamt som det är...

    SvaraRadera
  5. Tack Tomas för en klok kommentar. Ingen "tror" att jag ÄR(?) rullstolsburen för jag "ser inte ut att vara det"? Hur ser en sån ut? Dessa friska med alla åsikter om nåt dom inte har en susning om. Lycka till!
    Kram o tack/ Vickans mamma

    SvaraRadera