19 mars 2010

Ensamvargen

Igår satt jag och tittade på utbildningar och kurser. Fanns lite saker som skulle passa...
Idag sitter jag och tittar på lägenheter, hoppades på att fynda något bra...Didnt.

Jag, ensamvargen, överväger att bli inneboende, dela lägenhet, joina ett kollektiv eller något liknande.
Hemska tanke - för den stackaren som skulle behöva bo med mig och mitt humör, men jag kan alltid muta med mina bakverk...
Men bara temporärt förstås, i några månader. Helst när det är sommar i Stockholm, som jag tänker vara kvar för att uppLEVA i år. Inget Östergötland, charter eller inlåst i en dokusåpa i hemsk värme utomlands.
Jag vill kunna ta tidiga promenader i solen, till jobbet och efter jobbet... Det är terapi.
Bara vara nära pulsen och livet....

Fridhemsplan...Är ju lite kär i Fridhemsplan...Karlberg...
Riktigt mysigt där. Känns hemma. Men jag skulle kunna känna mig hemma i slottet också om de har ett rum att hyra ut ? 8-)


Jag måste iaf komma mer centralt, av samma anledning som förut.
Fast Stockholm är ju Stockholm, bostadsbrist är bostadsbrist. Men man kan ju hålla ögon och öron öppna - det skadar inte!  :)
En dag får man tillbaka av Karma kanske...

Min fredagskväll
Jag är trött. Uttråkad. Myssugen. Har inte lust att sova själv. Saknar att ha någon där, någon att vila huvudet på.

Vad gör jag åt det? Ingenting.

Eller jo, jag tar min godispåse och lägger mig i soffan.
Har gått upp synligt mycket de här 2 veckorna av ovanligt mycket småätande, känns ganska bra faktiskt! Ser mycker fräschare ut i ansiktet! Att magen är lite rundare gör inget, jag lär ju inte gå parad runt i underkläder den närmsta tiden ändå.



God natt partypeople...

2 kommentarer:

  1. Min lilla ängel, du är värd varend lilla godisbit ;) Du är så lite och nätt så det gör inget på dig. Du behöver få gotta dig.
    Men vill att du ska hitta någon fin pojke du kan mysa med, och han gör härliga helg frukostar till dig...
    Ta hand om dig hjärtat!
    Puss "moster" Caroline <3

    SvaraRadera
  2. Mumsa på du sötnos. Allt klär en skönhet!

    SvaraRadera