20 februari 2010

Mata katten

Snöstorm ute... Ingen buss syntes till.
Vet inte om den var den eller jag som var sen.
Tar nästa buss istället.

Katten
På väg till bussen mötte jag den hemlösa katten
som bor häromkring. Hon satt antagligen där
och väntade på mig, eller maten rättare sagt.
Så det kändes bra att bussen inte kom, för nu har
hon också fått mat, och slipper vänta tills jag kommer
hem igen.

Whiskas torrfoder - med kycklingsmak.
Och Whiskas kattgrädde.
Det ni.


Stackarn var helt insnöad när vädret var som värst i vintras.
Whiskas serverat. Och min hemmagjorda bädd bakom..
haha - man tar vad man har!

Var ruskigt nära på att köpa en kattsäng på Rusta sist...



Ser ni det svarta längst nere i hörnet vid dörren?
Gissa vem som väntar på mat...

Lämnade porten öppen ifall hon ville komma in i värmen,
men det vågade hon inte. Skygg för människor...

Min hemlösa kisse.
Och jag som inte är någon kattmänniska.
Allergisk är jag också.
Det här är väl en slags lösning ;)

Husdjur men ändå inte!

Dags att jaga nästa buss!
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar