18 januari 2010

Har jag sovit inatt ?

Är inne i en period där jag har problem med nattsömnen extra mycket, en sån period brukar hålla i sig någon vecka eller två, men än har det inte märkts på dagen som tur är.
Känns som att jag precis gick och la mig när alarmet ringde.
När man har det som jag har så väcks man ju ur djupsömnen ca 300 ggr per natt, och av dem kanske jag vaknar och öppnar ögonen ca 3-4 per natt, minst.


På ett halvårs tid, kanske jag sover 1 hel natt utan att vakna upp - och minns det, djupsömnen kan jag ju inte hålla koll på däremot, det behöver vi maskiner till.

Att somna är inget problem - men att fortsätta sova sen däremot - det är en utmaning.

Och jag undrar FORTFARANDE varför min läkare från neurologen i Linköping inte hört av sig än sen mitt besök som hon ställde in i november. Där jag och hennes kollegor kom fram till att jag äntligen skulle få flytta över till Karolinska eller Akademiska,efter att ha bott här 3,5 år... Och dessutom var det tal om psykofarmaka som skulle hjälpa mig att må bättre ?

Jag vet inte, men jag kan tycka att det är lite allvarligt ?
Men äsch, det är ju bara mitt liv ;)

Jag får väl helt enkelt ringa igen. Som vanligt : )
Stackars syster Ylva som får ta samtalet bara...

Det här är Törnrosa som signar ut.
Ha en lovely day
!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar