14 december 2009

Historien om Nutte

Låt mig presentera den omtalade Nutte.

Mamma berättade att det har varit en katt, med svans och framfötter, ögon och päls - en gång i tiden.

Historien om Nutte.
När hon var 3 år och fortfarande låg inne på sjukhus stora delar så fick man inte ha napp när man fyllt 3 år. Så var reglerna på sjukhuset. Hennes mamma, min mormor, tyckte synd om henne och tog henne till en leksaksaffär, där hon fick välja precis vad hon ville.
Uppe på en hylla ser hon - Nutte.


Sen dess har han varit med, till och med när jag föddes. Planerat kejsarsnitt. Just den gången hade dem glömt Nutte hemma, gud förbjude. Mamma ville inte vara utan Nutte, doktorn höll med, klart Nutte ska vara med. Och pappa Lange fick ta cykeln och åka hem och hämta honom.... Ja jag kan tänka mig hur fort han cyklade och hur kul han tyckte det var....

Nu ska vi packa ihop allt, vet inte när jag åker tillbaka till Stockholm, men antagligen ikväll. Tar iaf med resväskan i bilen.

Vet inte när jag skriver nästa gång...
Men för hoppningsvis blir det Linköping för mammas del och då åker jag därifrån...


Kram
//Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar