14 oktober 2009

Jag tror på fyrverkerier och fjärilar

Nu sitter jag här på morgonen och har precis ätit upp min havregrynsgröt - utan mjölk.
Idag är det jag som öppnar på jobbet (förklarar vad jag gör uppe nu för er som undrar om jag inte har gått och lagt mig än!)

Nej vi dödliga måste jobba för vårt uppehälle, inget party en vardagsnatt.
Ikväll är det P-möte, så det betyder jobba sent trots att det är min tidiga dag - andra veckan i rad. Men det gör inte så mycket just nu faktiskt. Har ett roligt p-möte att se fram emot med diskussioner om delaktighet och demokrati i förskolan.


Såg en tråkig artikel om Towa som var en av deltagarna i mammas pojkar i expressen. Som vanligt har tidningarna skrivit och plockat ut det som fångar folkets uppmärksamhet,tyvärr.
Towa skriver själv på sin blogg och berättar vad hon egentligen sa och menade.
Trist att man inte ska kunna uttala sig och berätta sin version utan att den vrids, det får en att tveka.



Jag och mysiga Towa på Fridays i Stockholm

Vill bara berätta för er som undrar, att det här var inget regisserat eller uppgjort program, jag kan inte föra talan för andra, varken tjejerna eller killarna, men JAG var där för att kanske hitta någon som det klickade med.Trots att jag mycket väl visste att chansen kanske låg på 0,01%, man är ju ändå en realist.
Jag är en typiskt våg, alltid på jakt efter kärlek. Efter att ha tänkt på hur desperat det nu än må låta, så förstår jag att det är själva äventyret i att hitta kärleken och att vara kär som drar i mig, och alltid gjort.


Och det här var ett äventyr, minst sagt.

Nej jag måste ha sagan, kanske är naivt att tänka så, men jag vill inte nöja mig med mindre.
Jag vill ha fyrverkerier och fjärilar i magen. Jag tror fortfarande på det.

Och imorgon har ni chansen att fortsätta följa min jakt på fyrverkerier och fjärilar.

Have a lovely day.
// Victoria

4 kommentarer:

  1. Mycket bra skrivet... Ser fram emot fortsättningen på torsdag!! Kör hårt Victoria...

    SvaraRadera
  2. Hej Vickan!

    Hoppas allt är bra med dig!
    Ville bara säga hej å visa att jag följer din blogg :)

    Kram från Anna & Kajsabebisen!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Råkade komma in på detta inlägg via Towas blogg. Är en mycket nära vän till Moa som också var med i Mammas pojkar. Ville bara lämna en kommentar om hur mycket jag fastnade för det du skrev om kärlek i detta inlägg. Jag kunde inte sagt det bättre själv. Kika gärna in på bloggen så får du se.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hoppas på mycket fyrverkeri o fjärilar för dig.Du om någon är värd dom alla...Moder o Ponny

    SvaraRadera