15 oktober 2009

Avsnitt nr 2 - bomben.


Linda - Moa - Jag

Nervösa inför mammornas ankomst ?

Det får ni se ikväll, när tv4 sänder det andra avsnittet av mammas pojkar.Ni får även se om bomben släpps, den som jag gått och väntat på och oroat mig över,inte lika mycket längre dock.

Igår hade vi personalmöte som sagt var, då vi hade nätverk med olika avdelningar från andra förskolor i företaget. Det var så kul! Inte bara för att vi hade en väldigt givande diskussion kring arbetet, utan för att så många kom fram och pratade om programmet och hur imponerade dem var över hur jag hade skött vissa situationer.
"Men gud, hon är till och med pedagogisk nu!"
Hade en av dem sagt när hon såg programmet och det som hände vid poolen när jag blev ikastad. - Så kul att höra! Sånna saker värmer.
Flera av barnen på jobbet har kommit fram o sagt :

"Victoria jag såg dig på tvn!" eller "Victoria jag såg dig på datorn!"

En av flickorna kom fram idag och sa samma sak, då frågade jag.


Men vad gjorde jag på tv ?
- Du var med i en film.
Vad gjorde jag i filmen då?
- Ville träffa en kille...
Tror du att jag gjorde det då?
- Nää, säger hon och skakar på huvudet o småler busigt....

Haha Ja vi får väl se =)
Känns kul med stöd och uppmuntran från folk på jobbet,både barn och kollegor.

Nu ska jag gå hem ifrån jobbet som jag sitter kvar på, sen ska jag köpa glass,marränger och grädde - bananer är ju bara för nyttiga människor. ;)
Uppladdning inför kvällen!
Hoppas på att saker och ting har klipps ihop rätt nu,
annars lär det bli extra jobbigt att gå till jobbet imorrn kan jag lova. Många kommer ju en smärre chock - minst sagt.

Victoria intar skyddsrummet när bomberna börjar falla från ovan...

Kramar så hörs vi senare ikväll.
//Victoria

3 kommentarer:

  1. Men Viktoria... nu blir jag nästan besviken *haha* Vilken bomb.. inte släpptes det några bomber i detta avsnitt. Verken från dig eller någon annan. Jaja, man får väl hålla ut någon vecka till. Kram

    SvaraRadera
  2. Haha Jenny,vänta tills du läst på tv4s hemsida...

    SvaraRadera
  3. Tv4 kan ha sina sidor, vi litar på det direkta ordet. Tack! Det är dessutom väldigt nyttigt o gott med chokladsås till ovanskrivna tv-mums. PUSS från modern straxt utanför Linköping.

    SvaraRadera