21 oktober 2009

I morgon kommer Sara !

En nyss inkommen (och svettig!) Victoria från löparrundan anmäler sig till bloggen!
Sedan programmet började har så klart både föräldrar och barn berättat att dem sett mig på tv... När jag skulle gå hem i dag satt några av dem 5 åriga killarna i sandlådan o grävde medans jag sa hej då till alla.

- Victoria ! Jag såg dig på tv ! Säger en av dem.
- Jag har med sett dig på tv! Säger den andre.
- Och jag också! Säger en tredje.
Alla 3 lika entusiastiska haha.

- Vad gjorde jag där då?
- Letade efter en kille! säger alla 3 i munnen på varandra.
- Tror ni jag hittade någon då?
- Nej det verkar inte gå så bra...Svarar en av dem besviket och tittar ner i sandlådan.

Haha ;) Blir många roliga kommentarer...
Men det roligaste var när en mamma som har ett barn på våran avdelning och dessutom en liten knodd på ca 1 år hemma berättar för mig vad som hände förra torsdagen på kvällen hos dem. Den minsta som alltid är med och lämnar och hämtar storasyster hade haft svårt att somna, så han fick sitta med mamma framför tvn och höll på att varva ner i varv när han plötsligt börjar bubbla och vifta med dem små händerna. Mamma tittar upp och ser vad han fått syn på! - Tanten från dagis som alltid är framme o hälsar är i våran tv!
Han försökte nog själv berätta på sitt sätt när dem kom till dagis i måndags för att lämna stora syster. Han tog mig i sin lilla hand och bubblade och log mer än vanligt. Jag undrar vad han tänkte... Kanske tyckte han att vi hade gott om mat där...


Imorgon är det dags igen för ett nytt avsnitt,och jag får storfrämmande från Norrköping dessutom!
Sara Demir, från programmet kommer imorgon och stannar över helgen - längtar så mycket! Har inte setts sen vi kom hem från Marbella, men äntligen är det dags att ta igen lite! Ska bli riktigt mysigt. Får se om Viktoria B också kommer över imorgon, har vi tur kommer Anna Englund,Anna Evelina och Julia med.Vi har ju hela helgen på oss annars. Middag blir det iaf! :)


Imorgon kanske det avslöjas vilken av killarna som fångar mitt intresse....?
Eller inte - vem vet vad som står i smset från killarna imorgon....

Vi ses i rutan ! :)
Mammas Pojkar - Torsdag, I tv 4, Kl 20.00

//Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar