19 oktober 2009

Bra nyheter!

Idag fick jag världens bästa nyheter i ett sms av mamma.


Hon har haft 2 stora cystor stora som apelsiner på livmodern som värkt och blött länge.
Att hon redan är rörelsehindrad och sitter i rullstol stora delar av dagen hjälper ju inte när det trycker på cystorna... Tydligen är väntetiden 1 år på att få göra något åt saken. Och självklart är det mycket som ligger bakom det i sin tur innan man KANSKE beslutar att gå vidare och ta bort dem - för det är ingen självklarhet.
Och vad jag tycker om väntetider och listor lägger jag i samma påse som hundskit...typ.
Men det är en annan historia. Nu har dem ju tagit till sig att hon faktiskt lider av dem,
och har väldigt ont - och kan inte ta mer smärtstillande än vad hon redan gör för all annan värk hon har i kroppen överallt.
Skönt att det för en gångs skull fungerar !

EN STOR ELOGE TILL SJUKVÅRDEN

För i dag har hon fått en operationstid den 19 november. Känns så skönt.
Då bokar jag tågbiljett hem så möts vi på sjukhuset.
Åh vad glad jag är. Nästan så tårarna kommer fram här på jobbet.
Man ska vara rädd om det man har, och mamma är allt jag har.


Önskar jag kunde vara där och hjälpa till mer.

3 kommentarer:

  1. svensk läkarvård är inget o skryta om direkt. Men vad skönt att det löste sig, får hålla tummarna nu för att allt ska gå bra. Hälsa modern din så gott, våra tankar är med henne!

    SvaraRadera
  2. Nej tack,det har man bistert fått erfara...
    Men nu ska det ju lösas, och utan komplikationer den här gången hoppas vi.
    Tusen tack för tummarna,tankarna och hälsningen, det värmer!:)

    SvaraRadera
  3. ÅÅ vad underbart vännen, hälsa mamma =) kramar

    SvaraRadera