30 oktober 2009

Följa sin känsla

Ja, som ni märkte deltog jag inte i brottningen igår.

Vi blev ombedda att ta på oss bikini - och då tänker man " Jaha, ska vi ha poolparty igen ?"
Men så kommer man ner och ser vad som väntar.

Jag kände direkt en obehaglig knut ovanför magen,och en stor irritation. Jag såg andra Viktoria, hon reagerade inte heller positivt. Minst sagt, man såg hur jobbigt hon tyckte att det här var och hade hon kunnat skulle hon sjunka genom jorden. Jag försäkrade henne om att det var lugnt - hon är inte ensam.
För jag tänkte inte göra det här. Jag hade redan bjudit på mig själv - vändit ut och in på mig och avslöjat saker jag aldrig gjort annars till räckligt. Det finns en gräns sa jag, för vad jag gör för att få en dejt. För jag var där för att dejta - inte förnedra mig och må dåligt.


Tolka mig inte fel heller. Jag gjorde det klart, att jag inte såg ner på någon av tjejerna där som ställde upp på det här. Allt handlar om hur det känns inuti, för var och en, och att man följer sin känsla och inte låter någon annan få en att göra något man inte vill. Och jag ville inte att alla jag känner, och som jag sa - speciellt INTE inom jobbet, skulle se mig brottas halvnaken med en annan halvnaken tjej. Över en dejt ?
Nej. (Inte nog med det så fick tjejerna såpa i ögonen som sved riktigt ordentligt.)

Efteråt fick man frågan om vad jag trodde att dem andra tjejerna och vad killarna hade tyckt om att jag sa nej. Det hade jag inte ens tänkt på.Och det spelar ingen roll. Jag går efter mina tankar och värderingar och känslor. Och ingen hade sagt något dumt, däremot berättade Izza att hon tyckte jag gjort rätt. Hon hade inte velat se sin barnflicka göra så i tv. Tack. Även en av killarna kom fram och berättade att han tyckte det var bra gjort.Jag kan fortfarande gå till jobbet och möta föräldrar,barn,kollegor och chefer utan att skämmas allt för mycket.Och ingen av dem har sett min rumpa eller mina bröst. Speciellt inte barnen som faktiskt sitter hemma och tittar.


Sen är det tråkigt att så mycket skräp om Viktoria B pratades. Hälften av det som sägs bottnar i ren avundssjuka. - tjejen var ju snyggast i huset enligt min mening. Men det är typiskt kvinnligt - tyvärr. Och ser man det här som en tävling, gör man allt för att få bort sin konkurrent. Och dem stoppar inte här...

Efter programmet kom kladdkaksmonstret Besim förbi och hängde ett tag - det var längesen. Fick smakråd om vad man skulle klä ut sig till på halloween. Sen försökte han pumpa mig på info, och blev sur när jag inte ville avslöja vem/vilka som vann Mammas Pojkar! Bara Mamma som vet hur det gick ;)


Nu ska jag iväg på studiedag på jobbet. Layout kurs och sen TRAS (tidig registrering av språk)
Ikväll är det halloween tema! Magenta, White room,Grodan Sergel och kanske Ambassadeur ? Vi får se...
Vi ses ute.

//Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar