10 april 2012

Lust och begär.

 Jag vaknar mitt i natten med ord som vill ut.
Jag får kämpa för att inte förneka mig sömnen och
lämna sängen, följa lusten att gå upp och skriva.
Försöker memorer allt i huvudet, allt som målas upp.
Längtar efter att få tid och ro så att huvudet kan söka
mig rätt ord, låta fingrarna pressa ner tangenterna
innan allting försvinner och blir blankt.


Idag tar jag med mig mitt gamla skrivblock i väskan.
___________________________________________________________

Avslutade min dag igår med att skriva ytterligare ett meddelande till den främmande poeten som jag fortfarande ännu inte har namnet på, bara en bild och en ålder, och alla dessa ord han fängslar mig med. Försökte smaka på ett möjligt namn till honom, men bestämde mig för att jag inte vill veta, inte än. Vad skulle det göra för skillnad? Hans namn är inte viktigt, bara det han säger och det han gör med orden.
Amen.


/Victoria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar