7 april 2012

Hennes version.

Sista lagret av rosa nagellack är draget med penseln. Ikväll ska jag ut, träffa vänner och le.
Ska ge mig in i garderoben och leta efter kvällens huvudnummer som lämnar mig nummer från helt fel män, i ett nummer som lämnar huden kall trots heta blickar. Linnet som dras över bar hud är urringat och bär ett motiv av en sexig kvinna som jag bitter önskar att jag såg ut som. Jag vet redan nu att jag kommer gå hem ensam, på höga klackar genom den kalla natten. Jag kommer inte möta blicken jag söker efter. Inte där. Inte nu. Jag längtar redan hem till min stora tomma säng, som väntar på mig tillsammans med den magiska dosan som är min trognaste vän. Ett knapptryck så slipper jag vara ensam. Kommer somna till flimret från tvn…som alla andra kvällar. Vakna upp bredvid smulorna från nattens ballerinakakor som skrapar emot fötterna när dem söker genom sängen efter en värme som inte finns. Fingrarna som fumlar efter mobilen som hamnat under en av alla kuddar. Gå igenom nattens sms som är en dimma, hoppa över dem som han kommer skicka alldeles för sent, utan att svara.




God kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar