1 november 2011



Out walking.

Har precis läst ut Alex Shulmans nya bok, fortsatte fnissa som jag gjorde de första 30 sidorna.

Hoppas att någon en dag ser på mig precis så som han ser på sin Amanda.
Det är väl egentligen något som alla vill...Att bli sedda, på riktigt.
Inte bara till ytan.

Den dagen jag hittar/blir hittad av denna någon som noterar sättet hur jag äter mina ballerina kex,
hur jag alltid går igenom samma process i badrummet varje kväll, någon som vet vad mina svagheter och styrkor är... Någon som vet när jag behöver hållas om fastän jag inte säger det. Någon som tycker mitt trådplockande är gulligt och inte oroväckande stört...
Då är jag ett steg i rätt riktning.

Om nu någon vill öppna boken om mig,Victoria Wiklund, och läsa.
Inte bara titta på omslaget.

/Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar