25 oktober 2011

Singellivet är great.

Sitter och äter med skeden direkt ur syltburken från Önos, fiskar upp jorgubbarna och skiter fullständigt i att jag antagligen kommer få diabetes innan 25 årsdagen. Varvar skedarna med en gammal glass ja hittade längst inne i frysen med skogsbär och mascarpone - en smak som inte jag själv inte köpt hem och inte har lust att äta.
Men jag är hungrig, jag har ont och jag ORKAR inte gå till affären.
Det ekar i mitt skafferi och kylskåp - då jag helt plötsligt slutat köpa hem mat... Jag orkar inte, det är ingen idé.

Jag är oduschad, snorig och blek. Håret är uppsatt i en toffs på att sätt som gör att jag kan misstas för en man kombinerat med mitt osminkade trötta ansikte. Jag känner mig som Charlize Theron i filmen Monster. Och min rakhyveln har gått i förtidspension... Thats all I have to say. Thats all I need to say.

Jag har en dejt ikväll.
Och jag tänker gå som jag ser ut, och luktar. I min rödrutiga flanell skjorta som samlat på sig en och annan snorfläck från något barn på jobbet. Någon har lämnat ett avtryck i filmjölk som torkat in på höger ärm. Jag förblir odsuchad och sunkig. I just dont care anymore.

Nu ska jag på dejt. Han är liten, fyrkantig och gör precis som jag vill om jag trycker på rätt knappar.


Underbara singelliv.
/Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar