29 januari 2011

Recovering

Jaa... Har tagit en paus från skrivandet här, Jag har inte velat prata om/klaga på hur dåligt jag mått och hur ont jag haft senaste tiden bara och inte heller varför. Som vanligt när det gäller mig så blir allting alltid så mycket värre än vad det ska behöva bli...

Snöbollseffekten....
Minst sagt.
Nu är jag väl mer eller mindre accepterat och är van vid att ha en kropp som är obeskrivligt ofunktionell och samlar på sig ovanliga sjukdomar från A-Ö och inte gör som den ska, men det betyder inte att jag nödvändigtvis gillar att få alla komplikationer och biverkningar som möjligtvis går att få. (JACKPOTT)
Speciellt inte när det leder till sånna här problem...

Har haft en tuff vecka med ångestfyllda och skrämmande sjukhusbesök, både inbokade och akuta, med läskiga nålstick som är det värsta jag vet och även trevliga medel som gjort mig flygande på lugna moln - mer av sånt tack och mindre smärta.

Vinden som vänder
Men någonstans börjar solen stråla in igen, inte bara genom vardagsrummet på mig sittandes på samma plats i soffan som jag alltid sitter, utan även på livet och hälsan igen. Its a long way left, men sakta men säkert så börjar livet att gå framåt igen. Jag blir kvar här i soffan ett tag till tills kroppen återhämtat sig... Men det är Ok.

Kärlek, nöje och resten av livet finns väl kvar då med....
Och då är jag redo.



Ps. Tack Mamma och Jonny för att ni finns och får att ni alltid ställer upp.Det är tomt här utan er.... Men fortfarande rent.
Älskar er.


/Victoria




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar