19 juni 2010

Från HBK till Svenska landslaget.

Från att ha suttit och tittat på HBKs (Hemgårdarnas bollklubb) träningar och matcher när kompisar och pojkvänner spelade när man var liten fram till nu. Sen dess har vissa avancerat till superettan och allsvenskan osv... Man var fotbollen trogen, och är det fortfarande.

Fotbollsfru
Ja det var tippat att jag skulle bli det. Alltid dessa fotbollskillar. Gjorde en revolt i Stockholm och började titta på hockey istället, men det gick inget vidare. På något sätt är det alltid fotbollen som vinner, den vi hatar att älska,
kvinnans största konkurrent.

Fina minnen från Gröna Lund
Kommer ihåg när jag kände igen Hammarbys egna Erkan Zengin när jag precis flyttat hit. Vi var på Gröna Lund och min fotbollsspelande gamla kompis Aram var grymt imponerad över att jag kände igen honom först av alla. Och det var jag med - minst sagt haha. Det kändes som en revansch för den gången när jag var 11 och såg Martin Dahlin och Magnus Hedman med respektive flickvänner på Grönan. Mamma gav mig papper och penna och sa till mig att gå fram. Och tillbaka kommer jag med 2 autografer - Flickvännerna Hanna och Magdalena Graafs autografer! Haha Priceless.

VM
Ni som följer VM vet att Fotbollskvällen på TV 4 har olika gäster som de bjuder in. En av gästerna var ung svensk fotbollsspelare som spelar utomlands. Jag hajjade till där jag låg i soffan och halvsov innan matchen började. Ja det var väl mer utseendet än bedriften jag hajjade till på.
Senare på kvällen, på Ambassadeur kommer en kille fram och börjar prata... Då ser jag någon i samma umgänge, vänta lite? Det är han ju! Fotbollsspelaren från fotbollskväll.
Hatkärleken till fotboll har ännu en gång gjort sitt. Man ska ha gjort sin läxa.

Så kan det gå.
Ja,senare under kvällen innan Mimmi och jag rullar in på White, ringer mobilen, gissa vem? Och ikväll väntas ett till samtal från samma trevliga kille, som imponerande nog spelar i Sveriges A-landslag. Vem? Det vågar jag inte säga. haha Vi får se om han ringer som han sa först. Lita aldrig på en fotbollsspelare, du kommer alltid vara nr 2 efter bollen ;)



Ja. Igår var en förbaskat lyckad kväll. Ute C, Sture, Amba och White. Ikväll fortsätter det...
Bröllop next!

Jag och Mimmi förra helgen.

1 kommentar:

  1. Man kan bli tränare för spelarens lag. Då kan man "bolla" med speltider så man själv får "egen tid", varning o ev. utvisning.
    Kram/HBK-are

    SvaraRadera