26 juni 2010

Dagen efter midsommar

Efter midsommarfirande ute på landet med en hel del glada människor så är man precis hemkommen - ombytt och redo för att grilla hemma hos Mimsan.

Midsommardagen
I dag är en underbar dag, tror jag.
Känns lustigt, men bra, tror jag. Eller inte? Jag kan inte riktigt analysera vad det är. Jag tror det är gränsen, bristningsgränsen. Sista biten på änden, innan det brister. Om det är förtryckt eller oväntat vet jag inte, jag har inte varit eftertänksam.


Sysselsätter mig själv, jag vill egentligen vara själv och skriva, nu medans jag känner, när inget skrivstopp kan råda, men jag har inte riktigt tid att hantera känslorna som kommer i kapp med orden. Måste samla mod. Det får vänta...


Under nattens timmar är man som mest kreativ.

- Kanske bokstavligt också.


1 kommentar:

  1. Hej Victoria! Vill bara kika in o skriva att jag läser dina inlägg men är dålig på att kommentera.. Tycker du verkar vara en väldigt bra person, ärlig och öppen med dina tankar. Önskar dig en härlig sommar och fortsätt vara precis som du är, du är unik! Kram från en trogen läsare

    SvaraRadera