24 maj 2010

Vive la France !

Ända sedan sverige införde alla dessa hemskt dåliga delfinaler så har jag bojkottat melodifestivalen.Kvalitén försvann precis som sveriges placering på toppen... FEL låt år efter år. Efter Charlotte Nilsson och Fame har det ju gått utför, minst sagt. Pinsamt illa. Tror inte vi tar hem segern i år heller, är inte så förtjust i Anna Bergendahls - This is my life, faktiskt.

MEN nu f*n.
Nu är det snart dags för Eurovision song contest! Halleluja! Känner mig som en talangjägare när jag kollar in konkurrensen från de länder som har lyckats kvala sig ända till Oslo. Eurotrash i mångfald som vanligt - men inga monster syns till i år, dock ett och annat cirkusfreak.

Favoriten blev genast Frankrike.
Efter 5-10 sekunder in i låten vet man om man gillar den eller inte. Annars får det vara. Frankrike hade mig redan första sekunden. Det här gillar jag. Kongo och Frankrike - Teamwork! Även om den här låten TYVÄRR antagligen är för modern för alla våra gråa EU länder som är 10 år efter i utveckling på alla plan så lär den spelas flitigt i sommar. Och i OS ;) Den får mig att dansa iaf, Happy feet!


Vågat Frankrike!
VIVE LA FRANCE!


Jesse Matador - allez ola olé !
Klicka för att se videon på youtube



/Musikkritikern Happy Feet ;)

2 kommentarer:

  1. Frankrike o Island är glad-dans-musik. Kan ana vad vi får höra i sommar, för flera bra låtar finns i Eurovision 2010.

    SvaraRadera
  2. Detta års bidrag är rätt tam, faktisk. Lite mer drag behöver det nog va. Lite mer floor-filler.
    Kram/mamma

    SvaraRadera