19 april 2010

Jag var pressbyråns nya apprentice.

Hade en sån konstig dröm inatt...

Det märks att det här med funderingar på extrajobb, lägenhetsjakt och ekonomi är en sak som det tänks på mycket nu. I alla fall när man drömmer att man blir utplockad av flera hundra som 1 av 4 lärlingar som ska tävla om en anställning på PRESSBYRÅN (!). Inte direkt Donald Trumps nivå. The apprentice i ny tappning... Och jäklar vad pressad man var att fixa jobbet.


Den här jäkla Champions league sätter uppenbarligen också sina spår då jag drömde att killen som ägde pressbyrån satte mina fotbollskunskaper på prov och helt plötsligt skulle jag bli proffs... Fotbollen fortsätter att styra mitt liv uppenbarligen. Tack och lov vaknade jag och insåg vilket skämt allt var.

Pressbyrån av alla jobb.
Nej det hade inte funkat, jag passar inte i keps.


;)

2 kommentarer:

  1. Hallå! Skiner solen starkt INNE på Ptressbyrån? Keps är nämligen ett UTE-plagg med skärm MOT SOLEN. Användes främst av bönder/lantbruksarbetare men också övriga UTE-arbetare. Av med huvudbonader inomhus. Annars blir Sverige aldrig av med huvudlössen.

    SvaraRadera
  2. Yes, ingen kepa inne.

    SvaraRadera