29 april 2010

Insikt.

"Insikten stämmer inte alltid överrens med utsikten."
/Victoria Wiklund

Nej... Insikten har det nog aldrig varit något fel på, möjligtvis tvärtom, jag har kanske haft för bra tom, om det nu är möjligt. Allt eftersom åren går och man utvecklas så kommer man hela tiden till ny insikt i takt med att man förändras som person. Du lär dig något nytt hela tiden är väl det jag vill komma fram till.

Som den kunskapsgiriga person jag är, så vill jag lära mig allt och lite till. Att vara allmänt kunnig är ofta väldigt bra, men ibland även skadligt. "Det man inte vet tar man inte skada av" är ett uttryck jag ofta använder i just det sammanhanget.

Biverkningar och effekter
Av mediciner, finns det många av. Av många mediciner kommer många biverkningar... Jag försöker sortera ut, och komma fram till om det är värt det eller inte, för att sen släppa tanken och minska trycket på huvudet. Lättare sagt än gjort när man inte vill ta medicin som som ger negativa biverkningar samtidigt som du kommer fram till att du inte kan leva ett nära normalt liv utan.

Jag tror att alla mina vägar står samlade för första gången,vid en korsning, stoppade av rödljuset och väntar på vägbeskrivning för vart vi ska näst. En ny väg,en mindre krokig förhoppningsvis. Men det återstår att se om några veckor.

Påbörjar en ny behandling nu som kommer vara tuff de första dagarna, sen ska det bli bättre. Hoppas jag. Tillsammans med lite ny insikt som just nu är känslomässigt jobbigt och samtidigt förlösande.


The pursuit of happyness.
Imorgon börjar färden...
Önska mig lycka till, jag behöver det.

Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar