6 april 2010

Duracellkaninen

6.00
Imorse hann jag bara vara vaken i 20 min innan jag bestämde mig för att jag minsan skulle gå till jobbet idag. Tiden var knapp och jag gjorde några smörgåsar som jag la ner i väskan, laddade mp3 med Stereo Love, snörade på mig löparskorna och traskade iväg vid 6.40. Ca 30 min promenad, uppförsbacke mest hela vägen. Såg lagom rolig ut i dem skorna till mina kläder... Men vem är ytlig innan kl 7 på morgonen ? Vill man bli av med påskägget så får man offra sig! - Modeoffer....

Fick massa nya foto ideér på vägen hem när jag gick, har ganska fin natur omkring här.
Men jag kör på belöningssystemet, precis som ett barn måste jag bli motiverad att göra saker. Så ingen lek förrens jag:
  • Diskat allt - DONE.
  • Bäddat rent i sängen - DONE
  • Städat - HALVT DONE
  • Bytt handdukar i badrummet - DONE
  • Rensat ur vinterkläderna - Halvt DONE
  • Bakat kladdkaka - DONE
  • Bakat sega chokladmuffins - DONE
  • Hängt in tvätten - DONE

Tjena vad jag är duktig idag,eller effektiv snarare. Märks att man varit ledig och laddat om med energi i några dagar. Jag vet någon som kommer somna snabbt ikväll...

Ja, sist men inte minst ska jag installera in mitt nya bredband med högre hastighet. Tydligen så var min hastighet "sällsynt numera" sa försäljaren från comhem.... haha THAT BAD.

Nu är det duschen som gäller... Min tvkväll börjar här och nu.
Ciao.

1 kommentar:

  1. Hello! Hoppas simturen var bra i badet/duscen! Ville bara bekräfta, du hade rätt, trots din ringa ålder kloka dotter. Allt verkar nu, IGEN, vara som vanligt.
    Du har varit duktig idag må jag säga. Synd vi inte bor närmare. Skulle varit gott med choko-bakverk.
    Om vårt lilla "socker" läser detta; VAR RÄDD OM DIG. DU ÄR SÅ VÄRDEFULL FÖR MÅNGA.
    Natti natti/mamsen o JonnyPonny O Ludde o Måns

    SvaraRadera