8 mars 2010

today is sunshine

Det är som att måla med vänsterhanden
När man ska byta palett.

Sorgpaletten är min vapendragare.
Min trygghet.


Att skriva när man är helt rosa, grön eller röd,
är inte lika fint.

Nej.


Eller så är jag ingen konstnär bara.


Sanningen...
...är att det inte är jag som väljer färgen på mina ord.



Its a state of mind.

Men idag är jag röd.
Rosenröd.


Förstår du?
Förstår ni?

Verkligen förstår?

Jag tror inte det.
I min metaforiska värld kommer ingen in.
Aldrig någon som knackar på och vill säga hej.

Aldrig någon som vill stanna en längre stund.

Nej.
Jag tror inte ni förstår.


Jag är en ensamvarg, fastän jag inte är det egentligen.
Men det gör ingenting, inte idag.

Idag är det en röd dag.
Idag är jag lycklig.


En dag jag nästan började tro var förlorad.


Got the cool sunshine.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar