19 februari 2010

Some good old music

Gamla godingar.

Önskar jag växt upp på 50:talet...
Varit tonåring lagom till Beach boys och Beatles eran,
med Elvis mani och svängiga kjolar. Glassiga bilar och drive-in. 
Det var nog min tid.  



Klicka för att lyssna på låtarna i youtube.


Guns N Roses - Knocking On Heaven's Door
En del kan lira gura...

Richard Marx - Now and forever
Ännu en gammal hesing.

One Republic ft Sara Bareilles- Come home
Fin version.

The Ronettes - Be my baby
Känn pulsen i början... Åh.

Ron Pope - A drop in the ocean
Vackert. Som vanligt.

The Crystals - Da doo roon ron
Jag kan hela texten. Då vet ni hur mycket jag gillar den.
Inte normalt för en 14 åring att lyssna på.
Men jag älskade dem. Still do.

Kaoma - Lambada
Undrar om jag har kvar min neongröna lambada kjol som jag stod
och snurrade runt i när jag var liten...
Det här måste vara första dansminnet. Här börjar snurrandet ;)




Håll tummarna att DJn spelar Lambada om man går ut ikväll.
Ska nästan ner i källaren och leta efter min gamla kjol!

Lambada på riktigt skulle vara kul att lära sig...
Hmm. Tänker på Doktorns ordination...

1 kommentar:

  1. Du diggade vilt till "Knocking on heavens door" som liten. Dessutom var "Jag mötte Lassie" en favorit. Så du poppade det mesta, även Grieg "Morgonskymning".
    Kassettbands-mamma

    SvaraRadera