21 februari 2010

Snökaos och den blinda kärleken till Darin.

Det började med att jag gör VÄRLDENS vurpa igår när
jag är på väg till bussen.

Jag bokstavligen flyyyger upp i luften och flippar runt så
att jag lyckas landa på vänster höft - där nyckelknippan
ligger i fickan och blir pressad mot höften -
SKÖNT!när jag precis har fallit ner får jag världens kraftigaste
slag i bakhuvudet - "Jag blir attackaerad!" Tänker jag.
Ja - av handväskan ! Som också varit uppe och flygit.
Smällen i bakhuvudet kom från min systemkamera som
låg där i blandat med medicinburkar och annat - SKÖNT!


Ont gjorde det då. Men ingenting mot 1 h senare när det
det svullnat upp. Fy fan. Så nu är jag handikappad. Ont
när jag går. Morsan låna mig din elrullstol ?



Vid stationen konstaterar Erica och jag att det är mer än
1h försening på pendeln. Så vi kör en "SL resegaranti".
Vi tar alltså en taxi hem till Karin och Pontus - Notan får
SL stå för. Snälla Pontus som la ut kontanter ersätts av
SL om 3-5 dagar.  Heja resegarantin ! Tack tack.



Melodifestivalen ska Darin vinna...
Han har gått upp lite ? Men det passa honom.
Jag och Karin satt och tittade på våran gamla kärlek.
Pontus mobbade Karin - som fortfarande är lite kär...
Karins bästa kommentar var väl ändå
" Vadå? Har Darin haft tandställning? "

HAHA ett utmärkt exempel på att
LOVE IS BLINDE !




//Victoria

2 kommentarer:

  1. Är Darin upptagen? Tandställning eller inte, vilken pudding...

    SvaraRadera
  2. Hej i snödrivan! El-rullen skickad.
    Nu får hela Sverige se hur vi alla funktionshindrade har varenda vinter.
    KRAM FRÅN MODER MUU

    SvaraRadera