25 februari 2010

Överraskningar

Nu har det gått några dagar sen sist, tyvärr. Men lika bra det kanske...Med tanke på allt som varit,och fortfarande är. Men vi tar det roliga först.


Överraskning
Fick en stor sådan i tisdags - Mamma, Jonny och Ludde.
På väg hem från jobbet och affären så möts jag av en hund
som ser bekant ut - skrämmande lik min Ludde... ?
- Det ÄR min Ludde ! =) Lycka.

Det var så skönt att ha dem här ett par dagar nu, även om jag
knappt varit hemma. Det är de små sakerna som är värda något...
Jonnys pannkakor, dela en kopp oboy med Ludde, och ligga i
sängen o fnissa/asflabba med mamma medans Jonny ligger i
soffan och snarkar, och sen förnekar det dagen efter...



De har hjälpt mig med att komma ifatt med allting, det behövs
när man hela tiden har brist på tid och ork, även om jag försöker
så gott det går själv. Och som det har varit den senaste tiden har
inte hjälpt direkt. Att man har en stålmamma däremot hjälper långt.
Hon måste verkligen vara gjord av stål.

Kommer hem idag efter jobbet, till en ny lägenhet.
Det jag hittar är :
  • ALL tvätt är gjord, och strykt, precis allt.
  • Berget i köket är diskad.
  • Städat ÖVERALLT.
  • RENSAT AVLOPPET :D
  • Lagat och lagrat mat i frysen.
  • Plockat ner saker i källaren.
  • Sytt kläder jag pillat sönder.
  • De har tom sorterat alla mina smycken !
  • Ansträngt sig till tusen...

Ni är guld värda.
Vad skulle jag göra utan er ?


Tack för min nya mikro och kaffebryggare,
och mina nya vardagsrumslampor - love them.

Och allt annat.
Ni är världens bästa.
Saknar er redan.

Puss och kramar, älskar er <3

7 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig överraskning du fick Victoria. Härligt!! VIlken fantastisk mamma och Jonny! Guld värt verkligen.
    Njut nu och ha en skön helg!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Du är värd varenda sekund av vår tid. Ett nöje att fixa till den som behöver. Hoppas bara att du får en bra period, så du har "ork o kraft" att njuta av det oxå. Älskar dig!
    Belgiska väduren var väl vaccinerad, Jonny blev attackerad?!
    Puss Kram från stålmorsan

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt det låter!! Konstigt att man kan bli så glad för en människa man inte ens känners skull men efter att ha följt dig på bloggen ett tag känns det som att du förtjänar och var i behov av det här. Kramar Klara

    SvaraRadera
  4. Om man lever zombie-life behöver man lite hjälp. Du skulle säkert va frisk om valet var ditt. Hoppas du mår bättre tjejen!

    läsare

    SvaraRadera
  5. Tack så jätte mycket, visste inte att jag hade läsare här som följer bloggen så flitigt att ni faktiskt förstår väldigt mycket...
    Vad glad man blir för dem orden,verkligen.Det var ett ljusstråle idag. Tack :)
    Kramar !

    SvaraRadera
  6. Jag förstår du blev överlycklig när du kom hem, det visste mamma o Jonny med ;)
    Det känns så bra för dom när de vet hur mycket det betyder för dig och behövs! Jag blev jätteglad för din skulle när mamma berättade i lördags allt de gjort, och som mamma säger du är värd varenda sekund <3
    Hoppas du får en bra vecka både på jobbet och hemma.
    Puss extra moster

    SvaraRadera
  7. Finns väl INGEN som avundas din sits viccy. Så som de andra skriver, du är värd allt detta o mycke mer. Vi vet hur du kämpar med allt o dina sjukdomar. INGEN vill eller skulle våga/orka byta.
    kramar från några som gillar dig

    SvaraRadera