20 januari 2010

Spännande sjukdomar

Fortfarande ont i magen !
Vad är det här ? När slutar det ?
Helt matt...

Har precis vaknat upp efter 1,5 h sömn, trodde att det var morgon, hade helt och hållet glömt bort att jag kommit hem från jobbet och att det var mitt på dagen. Medtagen av smärtan I guess.
Ska åka tillbaka till jobbet snart, men vore ju trevligt om magen slutade att krampa, nu är det ju betydligt bättre än förut iaf. Trodde inte jag skulle kunna ta mig hem från jobbet först, gick knappt att gå.


Min kollega hade sett ett program i morse på tv och tänkt på mig när dem pratade om en kvinnlig sjukdom som folk nästan inte känner till.

Endometrios

Läs om du är kvinna
Du kan ha den utan att veta om det, roligt nog så uppfyller jag de flesta av symtomen, och så har man en mamma som precis opererat bort livmodern pga cystor. Hmm.... Well, väntar ju på svar från Gynekologe angående cellprovstagningen, kan ju höra om det visar något först och främst, förhoppningvis inte någon livmoderhalscancer! =)



 
Kan iaf berätta att jag pratat med en massa olika personer från sjukvårdsrådgivningen,både i östergötland och stockholm, och sedan personal på neurologen i Linköping.
Fick berättat för mig av en sköterska i telefonen från sj.rådgivningen att sjukvårdsgarantin inte är uppfylld, och då rekomenderade hon mig att kontakta sjukvårdskansliet för ta hjälp av dem och eventuellt anmäla... 



Men vid sista samtalet som jag gjorde vid ca 13.30 på väg hem, får jag iaf veta att jag har fått en telefontid med min läkare i Linköping den 26/1. Det tog BARA 3 månader att ordna det. Kötiden till just neurologen är ju på några månader upp till 1 år bara den, nu är det plus dem här 3 månaderna också.

Nästa steg är att tag tag i magproblemen igen, och fråga vart fan remissen tog vägen ? Och varför allergiutredningen inte gjordes klar...Om det nu är någon allergi som orsakar problemen med magen...

 
Nej nu är det dags att åka till jobbet. Tänker behålla mjukiskläderna på.
Är faktiskt inget bra, men jobba bär man annars...*pip*


//Victoria,kvinnan med den stora journalen.

2 kommentarer:

  1. Stackars liten, inte lätt. Jäkla "undersöknings-folk" som aldrig gör det dom ska, SITT JOBB!!! Undrar om dom skulle göra likadant mot sina barn eller familj? Nä, tror inte det.
    Pussss

    SvaraRadera
  2. Den sjukdomen har jag läst en hel del om. Men jag har inte den ialla fall. SANT!
    Stackars min lilla trollunge, vill ju att du ska må bra.
    Älskar dig!
    Mamma mu

    SvaraRadera