20 januari 2010

Förgetmigej

Tuff morgon.

Vaknade av att jag hade ont i magen, hemskt ont. Men fick aldrig något anfall.
Hoppas på att det inte kommer senare på jobbet, som det gjorde förra året. Uuuusch vad hemskt det var. Karin hittade mig på golvet i personalrummet, däckad! Kul att senare ligga och spy på toaletten som var placerad mitt i hallen där alla föräldrar och barn är.
GOD MORGON - VÄLKOMMEN! (härliga ljudeffekter i bakgrunden)

Jag undrar vad det beror på?
Har ju varit fri från allt sånt sen i somras i stort sett, bortsett från några enstaka gånger. Vad är det jag är allergisk mot ?

Ja det var ju det som karolinska skulle ta reda på - i våras. Men dem verkar ha glömt bort det ?
Och så jävla kul är det inte att ge flera liter blod om och om igen,ta underliga och pinsamma prover, ta ledigt ifrån jobbet flera gånger för att göra massa obehagliga undersökninger - helt i onödan uppenbarligen.
Läkarvården är ju inte dyr här, men inte gratis heller.

Jag måste vara lätt att glömma bort ?
För Neurologen i Linköping har inte ringt tillbaka till mig heller, ringde i måndags morse och spelade in ett meddelande på deras telefonsvarare, undrade vad som hände med min remiss och det vi pratade om senast ?

Hur jag orkar anstränga mig så här med just min sjukdom vet jag inte, men jag gör det för att jag måste antar jag, det är ju ingen annan som gör det åt mig.

Mitt liv - mitt ansvar.
Men lite hjälp på vägen vore ju inte helt fel.

Ska ringa neurologen idag igen.
OCH vårdcentralen och fråga vart min remiss tog vägen...

Here we go again.
Det orkar jag !

Nu ska jag till jobbet. Har ju som sagt var inte sovit på några timmar nu så jag är väl inte 100% pigg. Ikväll är det jobb till kl 20. Jahapp. Bara att ta extra mycket medicin då, vem bryr sig att jag proppar kroppen full med droger som jag egentligen inte vill ta för att leva samma liv som alla andra normala människor gör.

Sorry om jag låter bitter. Är bara lite ledsen, det kan jag erkänna.
Men det är lugnt. Känns bättre snart.

Ha en underbar dag, det ska jag försöka att ha :)

Kram

2 kommentarer: