28 januari 2010

Överdos

Efter min shoppingtur igår så hade jag väl typ haft ihjäl min rygg mer eller mindre. Släppandes med 2 stora kassa ala Ikea size fyllda med varor och handväskan som väger 2 kg bara den. Gick ca 2 km från infra city till närmsta busshållsplats i snövädret. Inte en kotte i synhåll där jag gick och muttrade för mig själv bland industriområdet.


Jobbet idag
Så igår slocknade jag ganska fort i sängen vid kl 22. Men inte hjälpte det i morse :) Lika trött som vanligt !Men har haft en grymt bra dag på jobbet iaf. Vi har fått jättefint hos oss nu! ÄNTLIGEN har vi nog landat med vart möbler och leksaker ska stå. Bygghörna, bilhörna, familjehörna, mysrum, kojor, känselväggar och matplatser - halelleluja. Ska ta ett kort någon dag, kan vara kul att se vart man håller hus hela dagarna ?


Ska färga håret grönt nu.
Ska precis åka ock köpa färg nu. Vilken färg ? Inte den blekaste, men grönt var väl att ta i. Hoppas att det inte blir prickigt iaf.

Kommer stå där i affären  med färgkartorna i handen ett bra tag räknar jag med, som vanligt. Minst 20 minuter. Ljust eller Mörkt, Ljust eller Mörkt...


Middag imorgon kväll
"Måste" fixa håret ikväll, imorgon kommer jag inte hinna, dessutom är det riskabelt om det nu blir prickigt. Ska äta middag vid kl 22 med Julia från Mammas Pojkar och sen vet jag faktiskt inte om eller vilka mer tjejerna som kommer,har inte hunnit ta reda på det! Hoppas på att Viktoria B,Caroline och Anna Evelina också kommer, det var riktigt lyckat sist! Middag på Sturehof med tjejerna är iaf aldrig fel =)


Överdos
På tal om trött, även om det har varit en bra dag så menas ju det ur ett psykiskt perspektiv. Jag har däremot varit extremt trött, har ju mina bra perioder, och sen dem som är lite mer "utmanande!" (vi undviker negativa ord fortfarande) Och just nu är jag uppe i 7 tabletter när jag egentligen bara brukar ta mellan 3-4 tabletter, men efter lunch fixade inte huvudet att orka med riktigt, och jag har massa saker att göra här hemma och så skulle jag stänga på jobbet. För att orka med det och inte gå hem och somna så var det nödvändigt.

Disken sköter sig inte själv, inte tvätten eller räkningarna heller. Ingen handlar hem saker åt mig och ingen färgar håret eller duschar mig heller. Så nöden hade ingen lag tyvärr.
Tror inte kroppen känner av det så mkt faktiskt, och är fortfarande trött så man vet aldrig.

Måste åka med bussen nu.... Känns dock som att jag hade behövt förklara det där lite mer, men vi får ta det senare - om jag nu hinner eller orkar.

//Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar