28 december 2009

Repris på Juldagen

Juldagen!

Ja några dagar senare är det väl inte så kul att berätta om Juldagen, spciellt när minnet inte är färskt heller! Men kul hade vi iaf! Åkte först hem till Emelie, min klasskompis från gymnasiet.
Trots att hon varit utomlands mest hela tiden sen studenten, som Au Pair i USA, haft Bamse klubb i Gran Canaria och nu senast bartender i Norge så har vi hunnit se varandra någorlunda ofta ändå.

Linköping.
Tillsammans med Emelies två kompisar Emelie och Emely (haha ja 3 st!) så gick vi till Sliver som jag aldrig varit på sen ombyggnad och namnbyte. Efter lite dans gick vi vidare till Platå - Där vi fann alla. Bland annat Jakline - som också gick i samma klass med oss på gymnasiet
.
Vi tre hade mycket kul och bus ihop under gymnasiet.

Emelie,
den hurtiga och smarta blondinen som tog anteckningar åt mig och väckte mig när lektionerna var slut. Med sina vältränade gymnastben skjutsade hon mig i uppförsbackarna på sin cykel, envis som geten var hon och vägrade stanna mitt i en backe. Stackaren hade ett fulltids jobb med mig och Jakline - en som sov, och en som var lat.

Jakline, den lilla assyren med den vassa humorn. Hon smittade av sig med sina uttryck och fick super svensken Emelie att låta som värsta araben ibland. HAHA Yani !
Varje dag gick vi troget ner till Cafeterian eller butiken och köpte bakelser, godis, bullar och varm choklad. Stackars nyttiga Emelie föll för grupptrycket som den sanna gottegris hon egentligen är.

Och så jag. Något däremellan, typ! Haha
Gud vad kul vi hade ihop.
Det var tider det.


Jakline, Emelie och Jag - Platå
Vilar fötterna efter ett svettigt
 pass på dansgolvet.


//Victoria

3 kommentarer:

  1. Dessa tider minns man väl! En riktigt reunion snart med så många som möjligt. Annars får ni säga till när ni går ut igen lr gör nåt kul tillsammans. Jag är på! :)
    Kram! /Johan Holm

    SvaraRadera
  2. hehe synd att jag missade er..
    hade varit roligt att träffa alla igen..
    kanske borde gå tillsammans och hälsa på Anita klinka eller kerstin haha //erika

    SvaraRadera
  3. Haha fy fasiken va kul :P... inte skriva lite kort att vi var ute :P haha näe vickan gör en hel presentation av oss ;) så söt du är!! Får vi göra om snart :)
    puss på dig och Uffe ;)

    SvaraRadera