19 december 2009

Friday night highlights

Igår.
Gick hem och sov direkt efter jobbet, vaknade vid 17, beslutade mig för att gå till affären och köpa hem lite att mysa med inför kvällen...

Julmust  -  Jordgubbssaft  -  Kanelbullar
Sourcream n' sweet chili chips  -  Lösgodis
Brago kex  -  Marie kex   -  Choklad


Om ni undrar vilka som skulle komma förbi på mitt myskalas så var det Me, Myself and I.



Men istället beslutar jag mig för att gå ut när klockan är 19...Snabba bud.
Bestämmer med Mimmi lite spontant att jag ska följa med henne hem till Cimon innan och dricka lite vin. Tanken var att vi skulle möta upp Viktoria B och Sandra senare på Magenta. Efter lite Snökaos så kommer jag till söder - Mimmi försöker guida mig i luren vart jag ska gå - helt plötsligt hör jag henne säga
"Vilken vickan menar du? Min vickan?
Vem är din vickan?"

Sen hör jag en bekant röst i andra änden av luren - Rami ?
"Hon är inte från stan, hon kan inte hitta". Haha


Joho rå! Möter upp Mimmi och Cimon, som råkat på Rami som sitter på födelsedagsmiddag. (Hade dock kunnat misstagits för ett dokusåpakalas i det här läget) Hade smsat med honom tidigare så jag hade ändå tänkt svänga förbi o hälsa. Tyvärr så hade stackars Cimon tappat bort sina hemmanycklar! Ångest.  Men vi trallade hem till deras vän Yasmin istället.


Jag och Mimmi - Magenta

3 klunkar vin och en stark gratisdrink senare
Så börjar Victoria känna sig härligt obrydd inne på Magenta.
Lättpåverkad ?  INTE ALLS.
Ja, på tom mage, med mina mediciner och dessutom en livsstil som påminner mer om en nykterist så kanske det inte är så lustigt... Men kul hade jag iaf. ALLA var ute.
Och alla tjejer "råkade" vara just där vi var, Cimon blev överfallen ett X antal gånger av Paradise Hotel groupies.
Det är vid sånna tillfällen det är pinsamt att tillhöra det kvinnliga släktet.

Victoria W och Viktoria B - Magenta

Precis när jag gått innanför dörrarna till White room
får jag ett sms av Mr Johansson, Paolo, (som jag stötte på vid stationen i början av kvällen vid stationen i väntan på mitt sena pendeltåg) Han undrar om jag ska hemåt än. Hinner bara svara så får jag syn på Väsby grabbarna, hela högen.
Adis, Rawaz, Shad, Shwan, Damir och Paolo!
Adis hade tydligen gått modevisningen som var där tidigare på kvällen. Så för en gångs skull fick jag sällskap hem, en taxi för 7 pers mot Väsby.

Lite synd var det, många favoriter som var på White igår som man inte sett på länge.

Well, Mycket kul ändå.
Vintern är kall, men mysig. Det är en speciell känsla...
//Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar