25 november 2009

Aj aj aj aj

Idag var det inte min dag.

Vaknade av att telefonen ringer vid 07.15 - ser att det är mitt jobb som ringer. SHIT. Jag har försovit mig. Skulle gått upp vid 5.20,  för att hinna och öppna kl 6.30. Konstaterar snabbt att jag måste stängt av klockan i sömnen, för när jag vaknade sista gången vid 4.20 var den fortfarande på alarm. Så trött var jag uppenbarligen.

Lyckas få på mig kläder samtidigt som jag äter en tallrik gröt. Utan frukost fungerar inte min kropp.
Jag är på väg att storma ut i trappen när jag ser att jag inte har några örhängen på mig - känns naket.
Jag springer in en sista gång i sovrummet och tar på mig ett par rosa örhängen jag fått av Viktoria B i födelsedagspresent och armbandet jag fick på dejten med Tim i Mammas Pojkar.
Borsta håret gör jag på väg ner i hissen.

Jag hinner med bussen kl 7.34.  Inte illa. Ytterligare 15 min senare är jag på jobbet.

Kaos
Men dagen blir kaos. Känner hur huvudet värker på bussen.Antar att det är brist på sömn.
- Nej då. Det är migrän. Som bara blir värre och värre och värre.
Inte populärt mitt i all barngråt, speciellt inte innan lunch då alla är hungriga, trötta och ska ha nya blöjor. Jag mår illa och tror att jag ska kräkas. Jag tar örontempen på mig för jag tycker jag känns väldigt varm. Men iställer visar den 34.6 ! Vad betyder det då ? Kroppstemperaturen stiger iaf till 36.4 kort därefter. Lugnt.

Hjälp
Jag tar bussen hem igen vid 14.45, efter att ha skrivit klart månadsbrevet till alla föräldrar.
Jag sitter och håller för ögonen och försöker trycka på punkter som lindrar - men inget fungerar.
Jag kliver av bussen och håller i huvudet som att det skulle gå i bitar annars. Jag börjar bli yr och tar tag i ett staket. Då hör jag hur en röst frågar hur jag mår. En granne på väg till bilen verkar det som.NÅGOT generad svarar jag med gråten i halsen 
"Tack det är bra, jag är lite yr bara"

Men tydligen övertygande jag honom inte. Han kommer tillbaka och frågar om jag bor i närheten. Jag berättar att jag bor i huset här borta och att det är lugnt,det är bara migrän. Men han insisterar på att "skjutsa" mig hem. Jag förklarar att det inte behövs och pekar bort mot mitt hus. Men han säger att han ändå bor i huset bredvid och att han ska skjutsa mig hem - då förstår jag att han inte alls menar skjutsa mig med bilen som jag trodde. Utan han vill helt enkelt följa mig. Ja tack för omtanken, du snälla granne på Hasselgatan.


Vid 19 vaknar jag upp igen i sängen - UTAN migrän. Halleluja :) Sovit bort den här dagen också, vilket är mindre roligt.
Imorgon är det julpyssel på jobbet,följt av avdelningsmöte. *Pust*


//Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar