12 april 2012

Tungans poesi.

Jag har legat orörlig och tyst under täcket i din säng och vilat blicken på dig där du sitter i bar kropp med ditt vassaste vapen i handen och skapar konst, i tron om att jag fortfarande sover.
Ser hur du låter dig slukas av orden medan pennan glöder över raderna för att plötsligt stanna upp när du behöver gå in i ditt minne, en välfylld skattkammare, för att söka det perfekta adjektivet. Studerar varje rörelse, hur musklerna dansar under din hud när du rör dig. En hårslinga har rymt från resten och vilar på vecket mellan de koncentrerade mörka ögonbrynen. Bestämmer mig för att du är klar för idag.
Lyfter försiktigt på det varma täcket som täcker min kropp som endast är klädd i en silverkedja kring halsen, och sätter ljudlöst ner tårna på den svala parketten. Smyger graciöst likt en lejoninna på dig bakifrån.
Några hårtestar från mitt svall faller ner när jag lutar mig över mitt offer, redo att attackera, och retar din axel, jag är avslöjad. Stjäl istället en kyss från dina fuktiga läppar när du förvånat vänder på huvudet och möter mig med blicken.
Lägger ena min hand bakom ditt huvud,gräver ner den i ditt hår, den andra drar sakta pennan ur din hand och låter den falla till golvet. Sätter mig gränsle över dig och känner hur dina hårklädda ben kittlar den känsliga huden på insidan av mina lår.
Jag drar med naglarna i en cirkulär rörelse över ditt bröst och för händerna lekfullt längre söderut. Börjar skriva egen poesi med tungspetsen över din kropp som agerar anteckningsblock. Hela du blir nedklottratad av oläsliga ord som endast kan kännas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar