25 mars 2012

Meningen med...

Har inte hänt mycket vettigt på den här bloggen sista tiden. Mycket bilder och lite snack... Lite ytligt jag vet. Är lite lat när det kommer till att få ner allt på "papper" I guess. Och har kanske även blivit lite snål när det gäller att dela med mig av mina tankar.

Något vettigt jag pysslar med mitt i allt som kanske bara verkar vara nöje i mitt liv just nu är att jag försöker hitta någonstans att jobba några timmar i månader som volontär. Hemlösheten ökar och jag kan inte längre bara gå förbi och blunda när den är precis framför mig.

Sista tiden har jag hamnat i olika situationer där jag mött olika hemlösa personer och pratat med dem, skämtat, fått en kram och även gett bort mina sista slantar. ALLT HAR EN MENING.Varje sak du gör/upplever påverkar vart du tar nästa steg.

Precis DÄR är min öppning. DÄR har jag en chans - Precis det som står inpräntat i min blogg (längst ner) och genomsyrar mitt livssätt. Så jag tänker ta vara på den chansen och göra något bra av det. Det gäller bara att se chanserna när dem ges...

- Every day is a chance to be a better person.
Love is made for giving.


/Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar