18 oktober 2011

Multi tasking

Hola!

Regnet öser ner och jag sitter och är dyngsur och anfådd efter min löptur hem från jobbet. (Well, jag sprang från busshållsplatsen iaf...)

Jobbet var riktigt roligt idag. Jag älskar när det händer oförutsedda saker som gör att man blir lite mer sysselsatt än annars, typ att någon kollega blir sjuk och man helt plötsligt utvecklar 6 extra armar som man inte visste att man hade innan. Förstår varför en del gillar att jobba på akuten, det måste vara samma kick man får. En utmaning att lösa. Då menar jag förstås dem gångerna man räcker till... Och idag var det toppen, bläckfisken Victoria var allt och lite till och barnen var nöjda och glada.



Röntgen
Idag beordrade mina kollegor mig att ta kontakt med närakuten eftersom jag inte låter något vidare tack vare mina bihålor och har mer eller mindre varit sjuk sen i juli. Efter att ha beskrivit situationen för sjuksköterskan var svaret att man behöver röntga lungorna. Jahapp, och jag som bara ville ha en bättre nässpray eller några piller. Men det är kanske lika bra att få det undersökt, har inte kunnat börja gymma sen jag fick ryggskott i september för att jag haft problem med lungor och bihålor. Frågan är vad jag ska skylla på sen när jag blivit frisk...


/Victoria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar