31 oktober 2011

Alex med Kjolen

Ja det var så jag memorerade hur man uttalade hans efternamn rätt, det där året jag flyttade till Stockholm och förstod att bloggaren
Alex med Kjolen
var någon mycket intressant person, men ändå kunde jag inte för allt i
världen komma ihåg hur sjutton man uttalade efternamnet varje gång jag skulle föra han på tal.


Och åh vad jag älskar Alex Shulmans nya bok,
"Att vara med henne"


Jag har bara hunnit ett tjugotal sidor in i boken när jag är helt uppslukad och vägrar lägga ifrån mig den. Jag finner mig själv sitta och le stort och öppet på bussen när jag läser om hur hon tar hans hand under bordet på torsdagsmiddagen inne på sturecompagniet. Jag skulle kunna strunta i att gå av vid min hållplats för att slippa stänga igen boken och ta extra tur med oavbruten läsning.

Nej, det här blir svårt att toppa. Behöver jag säga att jag är fruktansvärt avundssjuk på Alex Shulmans Amanda? Förut drömde jag om att någon skulle skriva en låt om mig, men tack vare Alex Shulman så har mina drömmar tagits till en helt ny nivå.

Här kan vi prata om kärleksförklaring. Ingenting någon kille någonsin gör kommer ju aldrig gå upp emot att få en låt skriven om en, eller tamejfan en hel jävla bok(!).
Alex Shulman, du är min idol.

Måste återgå till boken nu, hej.
/Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar