27 april 2011

Aldrig bekymmersfritt.

Idag är det vila som gäller,imorgon är det studiedagar på jobbet med föreläsning bland annat.

Har som sagt var mycket att tänka på. Senaste månaderna har det varit mycket tråkiga nyheter som gör att saker uppe i huvudet rörs om. Livet är väl aldrig en dans på rosor, minst sagt, men det finns ljuspunkter i tillvaron som gör att det flyter på bra nu.

Jag orkar inte älta, och det ska man inte heller. Men nu ligger allting och guppar farligt nära ytan. Jag känner igen känslan. Jag kan namnet på den.

Just nu behöver jag fokusera. Följa en dröm. Agera.
Det är ingen lösning, men det är en nyttig avledare, något som kan sprida ljus när det behövs, underlätta när allt annat känns tufft. Något som håller mig flytande. När allt annat positivt tar slut. För ingenting varar för evigt, och ingenting ska tas förgivet. Jag måste ha en backup när det händer.


Allt känns som gröt när orden ska ner på "papper". Tuggar på formuleringar och suddar ut.

Shitthesame, förstår att ingenting jag skriver makes sence just nu.

Åter till livets ljusa sidor nu - Panaeng cully sickling med lis, och spana lägenheter - bostadsrätter. Mmm...

/Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar