23 mars 2011

Hugg av den bara.

Snart gnagar jag av mig vänsterarmen.




Har haft värk i handleden,handen och numera fingrarna i ett par veckor nu. Ibland gör det ont uppe i axeln men det är ingenting jag vet om det hör ihop. Smärtan början i mitten på handen och förbi handleden och nästan hela vägen upp till armbågen nu. Pulserande smärta som strålar ut... Just nu är det bara tummen som inte gör ont. Ibörjan gjorde det endast ont i handleden, nu är området som värker bedydligt större.




Blir tokig. Köpte ett handledsstöd förra veckan för 579:-. Ja, det kostar. Men det är det ju värt om det hjälper, man ska investera i sin hälsa. Men smärtan blir bara värre och värre... Det gör ont bara att lyfta armen,den är svag och trött, som att jag skulle kört ett tyngdlyftningspass. Ändå har jag inte burit mycket de senaste veckorna, tvärtom så har jag belastat armen och handleden mindre. Jag är dessutom högerhänt...




Vad kan det vara???  Det här är inte mitt område, ben och muskler har jag ingen koll på.


Orkar inte gå till en doktor med det här, men det gör ju skit ont! Leder ju till smått ångest på jobbet eftersom det innebär mycket lyft när man jobbar med barn. Att knäppa en knapp på byxorna blev helt plötsligt väldigt krångligt.


Någon som vet eller vågar spekulera? Tacksam isf...
/Victoria

1 kommentar:

  1. Överansträngning som leder till muskelinflammation. Det kan påverka hela armen, hand till axel - axel till hand.Kolla med din vårdcentral, sjukgymnast o arbetsterapeut är bra på att hjälp. Lycka till

    SvaraRadera