26 maj 2010

10 kg upp.

Det var inte en glad Victoria som lämnade doktorns mottagning idag...

Jag gick dit för att få hjälp med besvären av min magkatarr sen 1 mån och få nytt recept på min hjärtmedicin och astmamedicin. Nya recept fick jag tillsammans med en stor utskällning för att jag inte äter...

Att jag inte äter beror som ni trogna läsare vet pga magkatarren, mår illa, har ont och har verkligen ingen aptit, svårt att svälja och tugga. Böjer jag mig fram rinner det ut nu med. Jag går dessutom på 3 olika mediciner som ger just aptitlöshet som en biverkning... 


10 Kg
Han sa att allt bara vara bortförklaringar och dåliga ursäkter, att jag faktiskt är en vuxen kvinna som borde veta bättre (man kan ju undra varför jag var hos doktorn om jag inte visste bättre). Han skällde på mig (upprörd och riktigt arg) och sa att jag borde väga ca 10 kg mer än vad jag gör, väger just nu 49,2.  Jag har aldrig vägt 60 kg i hela mitt liv och skulle behöva köpa en ny garderob för det. 10 kg - aldrig i livet. Förstår inte riktigt vart de kilona skulle sitta? Men han tyckte ju att jag behövde mera kurvor. Tack så jäkla mycket. Tyvärr får man inte skulptrera sin egen kropp var fettet ska sitta!

Det hela gick ut på att han påstod att jag hade ätstörning. Jag tog väldigt illa upp... Kommer dit för att jag vill ha hjälp, är orolig för att jag tappat min aptit pga magkatarr, berättar om mitt bekymmer - och får istället skäll och får försvara mig från ätstörningar. Har aldrig hört förut att jag är underviktig. Brukar visserligen väga runt 52kg annars - men det kan jag ju äta upp mig till på 1 helg utan problem - så länge jag kan äta ordentligt igen bara.


Ledsen och upprörd gick jag tillbaka till jobbet, lyckades skaka av mig hans påhopp med hjälp av kollegornas uppmuntrande ord. Dem om några vet att jag INTE bantar. Jag är ju fan känd som godisråttan! Om 2 veckor ska jag på återbesök, mår jag inte bättre med min magkatarr då måste jag göra en gastroskopi (svälja en kamera).

Så vad gör jag?
Jag gick till affären med bestämda steg och köpte hem varenda förbaskad sak jag var sugen på.


EAT THIS DR SAMIR !


Kassörskan kunde inte låta bli att kommentera lösgodiset som gick på 100:- Jag hade god lust att berätta för henne att det var på läkarens ordination. Skafferiet är fullt av kakor,kex, godis,chips och bullar nu... Tyvärr är jag inte sugen. Får spara till senare.

Annars är alla hjärtligt välkomna hem till mig för att stöd-äta med mig !


Känner press på mig att gå upp i vikt nu tills återbesöket, men tänker inte göra mer än att försöka äta väldigt små portioner regelbundet under hela dagen, och hoppas att det blir bättre och släpper...

/En sårad godisråtta.

1 kommentar:

  1. VISST ÄR GODIS O KAKOR GOTT. MEN FÖRSÖK FÅ I DIG LITE NYTTIGARE O MOT MAGEN SNÄLLARE SAKER. EX. AVOKADO, PERSIKOR, BRA OST, SALAMI, RIKTIG GRÄDDE I MAT, VITT BRÖD/KEX MED BREGOTT/MILDA PÅ. HA MED DIG SNACKBOX, ÄT LITE O OFTA OM MÖJLIGT. ÄKTA FETT/GRÄDDE LÄMNAR KVAR BRA FETT SOM GER ENERGI O GÅR ATT FÖRBRÄNNA. LÄTT-PRODUKTER GER DÅLIG NÄRING O LÄMNAR MER ÄN GÄRNA KVAR FEL FETT.
    MUMSA PÅ O LYCKA TILL

    SvaraRadera