7 april 2010

Tatuering ?

Alltid favoritmärket - Nike.
Jag vet inte varför, det är mäktigt bara. Jag känner mig mäktig i Nike. Stilren design oftast med fräscha färger.
  
Dessutom är Nike segergudinnan i grekisk mytologi, även kallad Victoria i romersk mytologi. Vi har en connection med andra ord - en segrande kombination ;)


Tatuera mig ?
Skulle jag tatuera mig någon gång, är det en av sakerna jag skulle kunna tänka mig att göra något av. Segerns gudinna... En Victoria med vingar med andra ord, hållandes i en palmkvist - symbol för fred som ofta Nike hade. Men jag skulle nog vilja ha ett ljus i andra handen, inte som frihetsgudinnan dock, som symboliserar vägen framåt i livet.


Och att sen Victoria Secret använder vingar på the runway är bara grymt sammanträffande och passande... Mamma samlar dessutom på änglar, så det skulle få plats mycket tanke bakom den tatueringen. Och tanke bakom måste det vara.

  • Segerns gudinna Nike/Victoria
    Seger/Victory
    - en del av mig, mitt namn och en
    påminnelse om att vara stark, för jag kan segra.
    Seger, vinst och framgång av ansträngning.
    Att det är en grekist gudinna ursprungligen har
    betydelse då Grekland var första resmålet som jag
    åkte till själv - Självständig, precis som Nike när
    hon körde sin triumfvagn själv i segerns stund.
  • Palmkvist
    Symbol för fred
    - Jag är en fredsmäklare,en typisk våg.
    Jag vill ha fred på jorden. Och frid i kropp och själ.
  • Ljusklot
    Hopp
    - Egen idé som egentligen inte hör till den typiska
    avbilden. Ljuset ska symbolisera hopp, för framtiden.
  • Vingar
    Kommer med gudinnan, men jag är en ängel ur
    mammas privata samling... Alltid en bit av mamma med.

Hon ska vara vänd rakt fram, eller avbildad bakifrån, så man inte ser ansiktet. Utbredda vingar. Lite sugen faktiskt... Mycket egentligen. ;)

Nike / Victoria
Segergudinnan



Önskelista:
Feminint och översött. I know. Hate it or love it ,but its me =)


 Täääääääääääääänk rosa!- Måste matcha skorna ;)

1 kommentar:

  1. Snett bakifrån med ansiktets konturer. Jättesnyggt. Men tänk många gånger innan, för efter är det för sent.
    Puss min favo-ängel/moder

    SvaraRadera