17 februari 2010

Doktorns ordination: Internet Dating !

Doktorn med förmågan att se in i själen ?
Om man nu tror på att själen syns genom ögonen.

Kl 13:00

Efter en vanlig undersökning och genomgång av min stora sjukdomsbild genom åren och en snabb bakgrundskoll av min uppväxt med en funktionshindrad mamma (världens bästa ska tilläggas) och en frånvarande pappa som missbrukade narkotika (dock är ren och någorlunda närvarande sedan 15 år tillbaka) och några frågor om hur mitt liv ser ut idag, så slutar han att anteckna,sätter händerna på sina knän vänd emot mig och tittar mig granskande rakt in i ögonen och frågar:

"Hur mår du?"


Jag är tyst.

"Jag ser på dina ögon att du är väldigt trött. Hur mår DU?"
´

Dr Samir har sett rakt genom mig.
Genom att titta in i mina ögon ?


Helt otroligt är det väl inte kanske ändå. Sorgligt men sant.
Eller så gjorde han något helt oväntat - lyssnade.
Han tror inte alls jag har fel på hjärtat. Han tror att jag är ensam och deprimerad,är stressad och har ångest. (och det är väl samma diagnos jag gav mig själv för en tid sedan?)

Doktorns ord
"Du är en ensam kvinna. Förlåt för att jag säger det. Men du lever alldeles för isolerat. Du borde träffa kompisar och killar, ha roligt och gå ut, festa  och umgås. Du måste göra någon mer än bara jobba jobba jobba" När han säger att jag kanske borde gå till internet för att träffa någon kan jag inte hålla mig för skratt.

Självmordstankar ?
Jag torkar näsan och tårarna med pappershanddukarna jag fått av honom. Jag får fylla i ett formulär med olika skalor. Känns skönt att kunna kryssa i "normal livslust / har inga självmordstankar alls". Tycker att det är viktig gräns.Blir lite stolt när jag fyller i den. Livslusten har jag aldrig tappat, och det påminner jag mig själv om jämt. Likaså "Normal aptit / eller ökad aptit", sluta äta är väl det sista jag gör...



Ja så nu ska jag börja internet dejta ! Javisst.Haha nej, men jag ska lämna köldkörtelprov och blodprov för att utesluta andra saker. Nästa vecka ska jag komma tillbaka, då kommer han troligtvis skriva ut antidepressiva. Så nu sa jag det. Önskar att jag inte skämdes för det, har sagt det själv så många gånger. Är man stolt så är man. Men nu struntar jag i det. Om det nu får mig att må bra.


Sen får man väl göra en lista på alla vänskapsrelationer man försummat genom åren, det är ju en hel del. Och beta av dem på en lista. Ordinera minst 1 fika i veckan. 1 utgång eller bio per helg. En dejt var 14.e dag eller nått? Vad är rimligt? HAHA. (det finns en lista där med som försummats genom åren haha) Det är ju verkligen dagens skämt...


MAMMAS POJKAR!  ASGARV. Det hade jag helt glömt bort. Ingen kan ju säga att jag inte försökt! Haha Det slår väl hans förslag till internet dejting iaf! Jag kan ju få mitt eget program istället. På doktorns ordination !


Well. Något som ändå gick rakt in i mig var väl orden
"Du är en ensam kvinna". Jag vet. Men jag orkar ju inte...
Iaf. Ingen remiss till kardiologen. Men av vad jag hört skulle det inte gjort någon skillnad ändå. Om ett tag kanske jag kan börja ta medicinen vid behov dessutom bara, när jag känner av hjärtklappningen.

Mmm...
Men nu ska jag leta efter en man via internet.
Tja!


//Victoria

1 kommentar:

  1. Du kommer hitta en kille som passar dig perfekt till slut! En kille som kommer göra dig lycklig!

    SvaraRadera