24 december 2009

Ny mobil !

Sitter här och käkar knäck med perfekt tuggmotstånd medans min NYA MOBIL kopierar över alla filer från min gamla lur. 

- Jaa, jag fick en ny mobil i julklapp! :D
Helt oväntat! Det hade jag inte önskat mig, men det behövde jag definitivt!
Dessutom är det en modell specialgjord för sånna som jag.
Mamma och Jonny känner mig. Där har ni förklaringen till valet av mobil ;)




God Jul önskas hon som alltid tappar mobilen i golvet !


Har precis lärt mig använda bluetooth som jag inte orkat prova förut. Det var ju faktiskt en ganska fiffig pryl måste jag erkänna. Inte alls så komplicerat heller.

Taaaaaaack Mamma och Jonny !

Min gamla mobil ska jag skicka ner till en familj i Indien som jag träffade i Palolem i Goa. En ung kvinna gick runt som alla andra och försökte envist sälja sina smycken. Jag är Jag, (kort sagt) så det hela slutar med att jag köper 2 fotlänkar av henne och sen blir hembjuden för att träffa hennes lilla familj. En bebis på 3 månader, en pojke på 3 år och hennes man. Själv var hon 22 år och försörjde hela hennes familj i hembyn Udaipur - där Laluram bor! Mitt fadderbarn - hur märkligt är inte det då, att dem råkar komma från samma by i stooooora Indien?! Tyvärr så kände hon inte Lalurams familj.
Jag lovade henne att skicka ner saker som mobiltelefoner, tyvärr har jag inte haft någon över förrens nu.
Dem kan sälja den och få pengar till något mer användbart för dem. Perfekt. : )


Hoppas alla haft en toppen dag.
Imorgon är det hemvändarnas dag - juldagen.
Linköping !


//Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar