22 december 2009

Mamma sjuk igen.

Ringde mamma på väg hem från jobbet.
Mådde inget bra.
Jonny svarar i hennes mobil och jag hör att det är något.

Ambulansen åker precis ifrån uppfarten till huset i Mjölby,
på väg till sjukhuset i Motala igen.
Det är hjärtat igen.

Mitt sjätte sinne har slagit till igen.


Jag känner mig helt handlingsförlamad.
Här borta sitter jag 40 minuter från stockholm,
och ytterligare 2h med tåg minst för att ens komma i närheten.

Klockan hinner bli mycket innan jag kommer fram.
Jag ska öppna på jobbet imorrn.
Men det löser sig.

Jag vet inte om jag ska packa.
Hinner jag duscha ?
Ska jag åka nu ?
Ska jag åka imorgonbitti ?

Hade jag tagit ledigt imorgon som jag ville från början, hade jag suttit på ett tåg nu på väg ner.Men det var för lite personal och för mycket barn dagen före julafton. Hade man vetat då att barnantalet skulle minska från 22 barn till 5, så hade man suttit på tåget nu.

Ja tänk om.
Det hjälper mig inte nu tyvärr.


Mamma.
Låt ingenting hända dig.



Vilken jul....
Ja, nu gäller det att göra det bästa av det.
Om vi nu får spendera julafton på sjukhuset.


Det hade kunnat vara så mycket värre.

Det är vad jag måste fokusera på tills vidare.
Göra en bra jul av det här.
Det fixar jag.


//Victoria

1 kommentar: