12 december 2009

Första CV:t inkommet ! Till mamma...

Sitter på tåget mot Linköping när Mamma ringer...
Hon skrattar/skriker i luren "JAG HAR FÅTT ETT CV!"
Haha tro det eller ej, efter mitt inlägg "Tim valde inte mig" där jag hänvisade alla intresserade friare att skicka sitt CV till min mamma med bifogat foto så har hon alltså fått ett mail!
Sen la mamma till att hon även ville ha utdrag ur belastningsregistret och inkomstdeklaration... (Mamma !)

Så här lyder mailet från Daniel - som vågade:

"Hej Christina,

Hoppas att du mår bra, och att livet ditt leker.

För det första vill jag bara göra klart att det här faktiskt känns lite skumt och lite konstigt. Jag har aldrig ju skrivit till en mamma förut för att försöka ta mig igenom beundrarbruset till hennes dotter. Men eftersom att jag är en kille som inte skäms för speciellt mycket och inte tar mig själv på speciellt stort allvar så tänkte jag ge det ett försök, man kan ju inte få mer än ett nej.

Sen så älskar jag ju att prova på och testa lite nya saker och vägar att gå. Kanske har med jobbet att göra, jag har ingen aning. Och jobbet är som copywriter, vilket innebär att jag skriver en hel del om dagarna. Och det gör jag på en reklambyrå som jag äger tillsammans med en kompis.

Sen på sidan om det så har jag även lite andra projekt på gång. Jag håller bland annat just nu på med att ta fram ett sällskapsspel, och skriva ett manus till en julkalender för vuxna som på något sätt ska gå under nästa jul. Mer detaljer om det kan jag faktiskt inte avslöja.


Men nu kanske du även undrar vad jag gjorde innan allt det här, och hur jag blev den killen jag är.
För att dra det rakt upp och ner så börjar jag med att jag är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna. Och det har jag alltid varit, vilket jag tror har att göra med att jag började spela hockey typ den dagen jag kunde gå. Men nu på äldre dar har jag tyvärr slutat. Kanske insåg jag att jag aldrig skulle bli en världsstjärna där ute på isen, eller så var jag inte beredd att ge upp allt det andra som man var tvungen att göra.

Men i alla fall, när jag var runt 18 år och bestämde mig för att satsa lite extra på hockeyn så valde jag att ta ett jobb som fritidsledare på dagarna för att få allt att gå ihop, och det jobbade jag sedan med under fem sex år på lite olika skolor runt om i norrort innan reklambranschen alltså dök upp från ingenstans.

Och nu har jag alltså hittat det jag vill jobba med, vilket jag tycker är riktigt skönt.


Och så här långt låter väl allt hyffsat normalt tycker jag, men kanske lite tråkigt eller vad tycker du?

Så jag får väl helt enkelt ta och berätta lite saker om mig själv som folk kanske brukar tycka är lite underligt. Vissa säger att jag absolut inte ska berätta det här för folk som jag inte känner, för att dom då kommer tro att jag är helt dum i huvudet, men det struntar jag i, för idag är jag på riktigt bra humör.

Så här kommer det, jag är heterosexuell schlagerbög, är helt inne i schlagersvängen under hela februari och mars, missar inte en enda delfinal. Men efter dessa månader har jag faktiskt fått min schlagerdos, två.- tre månader om året räcker alltså gott och väl. Kanske för att jag är lika förbannad varje år då inte mina favoriter vinner (förra året var det H.e.a.t och Lili & Sussie faktiskt), vilka var dina? Resten av året får det bli ”vanlig” musik, om du förstår vad jag menar. Men även där är jag en allätare, gillar det mesta som går att dansa till.


Nu vet jag inte om jag har missat något viktigt här, jo just det, du ville ha utdrag ur polisens belastningsregister, tyvärr kan jag inte bifoga det eftersom det tar ett tag att beställa. Och som den impulsiva mannen jag är hade jag ingen lust att vänta på det. Men jag lovar att om vi träffas någon gång i framtiden så ska jag ge dig ett sådant, men bara så att du ska veta så är det lika tomt som det var den dagen jag föddes.


Och pengar tycker jag är sisådär halvviktigt, så det får du inga uppgifter om heller. Men jag är ju egen företagare och klarar mig fint på det, så mycket kan jag säga. Jag är hel och ren och lever i mina ögon gott. Jaha, det var väl det, typ den konstigaste och svåraste texten jag skrivit så här långt i karriären. Men nu är den skriven, och om du nu godkänner mig efter denna text och dom bifogade bilderna så kan du ju tipsa din dotter om mig. Om inte annat så har du fått ett brev av en kille som tycker din dotter ser fantastisk ut och verkar vara genomgo. :-)

Ha en fantastisk helg och ett bra slut på året.


// Daniel."


Den modiga mannen - Daniel Segelström

Daniel, du har mamma på din sida. Vet inte om det var din Björn Gustafsson humor, julkalendern eller dina lockar - men hon ger dig grönt ljus ;)

Idag har du fått oss att le.

Vad tycker ni andra ?

Ska man ge Daniel en chans ?

//Victoria

8 kommentarer:

  1. *haha* Modet att skicka brevet, lockarna, och ärligheten om att vara en schlagernörd gör att jag säger JA ge honom en chans. En date är han värd!

    SvaraRadera
  2. Ja, ge honom en chans! :) /Salam (Adhams syster)

    SvaraRadera
  3. Klart Pickan!! Kör på ;)!! puss emelie

    SvaraRadera
  4. hahahha GOO FOR IT victoria!! det är aldrig dåligt med ett gott skratt o schlager musik:P///Lizz

    SvaraRadera
  5. Ja verkligen han verkar vara en rar o söt kille:) Rolig där i brevet också, hehe:) En date kanske inte skadar så du får se lite mer och veta lite mer om honom:)

    SvaraRadera
  6. självklar gumman =) //sandra

    SvaraRadera
  7. Jag har ingen bra magkännsla när jag såg bilden på daniel! han verkar ju trevlig men tror inte han är så manlig efter som han säger att han är slagerbög! jag skulle vännta på någon annan istället! / crille & jens

    SvaraRadera
  8. Lite mer victoria o Daniel önskar vi. Kanske inte bara på den kungliga sidan

    SvaraRadera